Förberedelser inför resa

Bilder från vår bröllopsresa i Italien våren 2012. Vi bilade runt i nästan 3 veckor och det var fantastiskt! Jag längtar tillbaka :)
 
Jag har kommit på att det är en hel del att göra/fixa/ha koll på inför vår resa till Fuerteventura i början på april. Speciellt eftersom det är första resan med barn vill jag ha ordning på allt.
 
 
- Kontrollera våra pass och fixa ett till Oscar. Check!
- Prova Oscars t-shirts, shorts, badkläder, sommarpyjamas och solhatt. Påbörjat, men tar lite tid eftersom lilleman inte alltid är så sugen på att prova...
- Kompletteringshandla kläder till Oscar.
- Köpa sandaler/crocs till Oscar.
- Gå igenom vad vi har i solkrämer, after sun, plåster, sårtvätt, vätskeersättning, alvedon, osv.
- Kompletteringshandla på apoteket.
- Köpa hörlurar till Oscar. Det ansvaret lägger jag på hans far ;)
- Fixa barnprogram offline på iPaden.
- Köpa ryggsäck till Oscar att ha som handbagage. Funderar på en Haglöfs Corker Small.
- Köpa armpuffar och badblöjor till Oscar.
- Nackkudde Oscar.
- Köpa ICE-armband. När Smarta barn åker på utflykt så får barnen alltid ett armband med telefonnummer att ha på sig om någon mot förmodan skulle springa bort. Jag tänkte köpa något liknande till Oscar att ha på resor och shoppingturer. Har kollat på Jezzps armband.
- Köpa någon smart liten leksak att överraska med på flygplanet när han får myror i brallan. Tips på sådan leksak mottages tacksamt!
 
 
Kom gärna med tips och om jag har glömt att skriva upp något på listan!
 
 

Postat av: madabouttea.se

Så roligt att resa! Jag ska resa i oktober, första utlandsresan sen jag blev vuxen och jag åker med en kompis. Ska bli intressant och roligt men jag lär ju få börja planera snart om allt ska hinnas med ^^ haha

Svar: Ja, planering är alltid bra. Åtminstone det viktigaste så kan man vara mer spontan sen :) Det är jättekul att resa!
Anna

2016-02-16 @ 13:49:23
http://madabouttea.se/
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Åh vad jag känner igen mig...jag gör listor för allt! Nu ska vi ju till fjällen på sportlovet och jag har redan ett excel ark fullt med saker som ska packas!!

KRAM

Svar: Listor is the shit! Verkligen. Annars skulle jag ha noll koll just nu. Litar inte på mitt minne sedan jag fick barn, haha.. Men det bästa är ju när man får bock av något på listan :)
Kram
Anna

2016-02-17 @ 21:22:13
http://angelicasvarld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: