Julgranen 2016

 
Igår, äntligen, fick julgranen bli klädd. Johan köpte den i onsdags kväll och då fick den också flytta in i sin fot men jag ville gärna klä den tillsammans med Oscar så det gjorde vi igår. Bara en kula gick sönder, haha. Den här bilden symboliserar nivån för den här julen. Stjärnan på sne och tågbana över hela golvet. Alltså inte så tillrättalagd. I vanliga fall brukar vår gran få mer pynt också men jag orkade inte i år så det här får räcka.
 
Till höger ser ni min favoritdekoration. Julhänget för 1984 (mitt födelseår) från Georg Jensen. Jag kommer ärligt talat inte ihåg om jag har köpt den själv eller om jag fick den i julklapp. Det var i alla fall för 8-9 år sedan när jag pluggade i Köpenhamn.
 
Idag är jag och Oscar lediga. Pappan jobbar. Jag tycker att det har blivit en härlig tradition att vara ledig dagen innan julafton. Att på något sätt få varva ner och känna julledigheten smyga in i kroppen. Och om vi ska vara ärliga, det finns en massa kvar att göra:
 
- Slå in alla paket
- Koka gröt, ris a la Malta och körsbärssås
- Rulla tryfflar (gjorde smeten igår)
- Städa undan lite
- Byta lakan
- Tvätta håret
 
Men ikväll kommer jag och min stora älskling ha uppesittarkväll med På spåret och äta julgodis. Innan det blir det såklart skinkmacka till middag :)
 
Om vi inte hörs imorgon så hoppas jag att ni får en frödefull jul!
 
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 mm 1:2,8 L USM


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: