Grattis Oscar 3 år!

Grattis till finaste Oscar på din 3 års dag! Vi älskar dig till månen och tillbaka alla dagar i veckan. 


Dagen började med en sovmorgon. Klockan halv åtta kom du in till oss och fick dina paket. Det märks så väl att du börjar bli stor fast du fortfarande är liten. Du har blivit en lite pratkvarn och säger så mycket kul varje dag. Talet har verkligen lossnat. Ibland tror jag att du redan är en tweenie/tonåring på dina suckar och dina "vaa??" som kommer när vi nekar till något.

På 3 års kontrollen klarade du allt fint och var 100 cm lång och vågen visade 17,9 kg.

Du älskar tårta så därför bestämde jag mig för att göra en tårta till din födelsedag i år. Förra året beställde vi tårta för hela slanten. Tårta förekommer ofta i dina lekar och när du pratar.


Det blir mer och mer rollspel. Mamma, pappa, barn leker du varje dag och även affär är roligt. Ända sedan du var hos din kompis Alex nu senast så leker du att du har både lillasyster och lillebror (Alex har en lillasyster).

Så här blev tårtan jag gjorde till dig. Temat var gult och tåg. Jag känner mig jättenöjd och du verkade bli glad över att det var ett tåg på. Tåg har ju varit din favorit länge nu. På alla sätt. Brio tågbana, på Youtube, ditt Duplotåg och leka tåg där vi alla sitter på rad och tuffar fram. Men man hinner knappt sätta sig till rätta innan vi är "hemma!".


Tårtan fick smak av hallon och päron som är favoritsmaker hos dig tillsammans med blåbär, äpple och melon.

Finaste, finaste Oscar. Tänk om du hade en aning om hur mycket jag och din pappa älskar dig. Puss!



Bilder: iPhone 6s



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: