Turkosa drömmar och pompoms

Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
 
I lördags kväll när min käre man var på herrmiddag och Oscar sov så började jag förbereda inför 2års kalaset. Jag har ju sedan länge bestämt att färgtemat blir turkost så jag bakade drömmar i två nyanser av turkost och pysslade ihop några pompoms. Jag har aldrig gjort pompoms innan så det var roligt att lära sig det. Inte så svårt alls faktiskt. Skönt att vara igång!
 
Beskrivningen på pompomsen hittade jag hos Jessica Lagergren.
Receptet på drömmar hittade jag hos Caroline Ahlqvist.
 
Tips! Silkespappret köpte jag på TGR. Det kostade 1/4 av priset för samma produkt hos Inspira. Och då menar jag verkligen EXAKT samma produkt. Samma färg, lika stora ark och lika många ark/förpackning. Panduro är också dyrare men de har faktiskt en annan nyans av turkost så kanske att jag köper en förpackning därifrån ändå.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: