Så blev oktoberlistan

Wow! Redan november. Och oj vad jag inte har hunnit med så mycket som jag hade tänkt. Den stora boven är tröttheten om kvällarna. Jag måste nog försöka göra saker innan lilleman lägger sig. Men det är inte det lättaste. Middag ska lagas och så vill jag ju gärna umgås med honom innan läggdags. Vardagspusslet hörrni!
 
Huset - Den trasiga rutan i växthuset ska fixas. Tvättstugan ska rensas på gamla handdukar och lakan som aldrig används.
Växhuset har reparerats provisoriskt med plast och tejp. Fortsättning följer... Tvättstugan återstår men däremot fick jag tummen ur och sorterade korgarna i hallen med vantar och mössor. Mycket har rensats ur och nu finns varsin korg för Oscar, Johan, Anna och paraplyer. Yeeay!
 
Pyssel - Vet inte om jag har något på gång just nu. Det återstår att se!
Det blev lite pyssel! Jag gjorde Halloween-lyktor :) 
 
 
 Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
 
Baka - Jag ska testa ett recept på Snicker doodles.
Ha! Det blev det då rakt inte. Däremot bakade jag en mumsig äppelpaj som tyvärr inte hamnade på bild. Och igår fick middagsgästerna gino till dessert.
 
Välgörenhet - Jag ska börja planera och kanske inhandla inför årets skokartongsappell.
Jodå, jag har funderat men inte handlat något. Kom på att jag inte orkar ha massa grejer liggande hemma i en evighet innan det är dags att slussa ut. Det är ju snarare som så att jag försöker rena och rensa hemmet på onödigt skrot. Tror välgörenhetsklapparna får vänta till början på december.
 
Ego - Jag ska läs mera bok.
Nja, jag har inte läst själv. Däremot så lyssnade jag på Keplers senaste bok Stalker. Tror jag tyckte den var bäst hittills i deras serie. Men läskig! Jag har också läst igenom massa villa-tidningar som legat på hög.
 
Träning - Jag ska boka in min första PT-träning. Vann tre PT-timmar på mitt gym Rosa skrot genom Facebook!
Jo det har gått så bra! Jag har varit på två av tre PT-timmar och det är kul. Den tredje skulle jag egentligen haft i fredags men fick ställa in på grund av halsont. Har inte tid att bli jättesjuk nu.
 
Familj - Få bort lite skärmtid för oss alla tre och umgås istället.
Där tycker jag att jag har lyckats väldigt bra. Speciellt på lillherrn i huset. Vi har verkligen fokuserat på att leka med riktiga leksaker och iPaden har bara åkt fram någon gång då jag behövde få något annat gjort.
 
Piff - Samma som förra månaden. Jag ska unna mig mer snittblommor. Vaserna är till för att användas!
Det har blivit mer rosor. Orange och rosa för att passa in i Halloween-pyntet. Fick också snygga tulpaner från gårdagens middagsgäster. Lovely!
 
Jobb - Jag ska ta minst en ny utmaning guldsmedsmässigt.
Det har jag absolut gjort. Eftersom jag varit mammaledig så länge så är det vissa jobb som jag känner är lite svårt att komma tillbaka till eftersom jag inte gjort dem på ett tag. Men två utmaningar har jag fixat.
 
Bilder - Jag ska beställa bilder på Oscar att rama in och sätta i hans bok.
Näe, inte den här månaden heller. Däremot fick vi hem Oscars första skolfoton. Nu måste jag bara köpa ramar.
 
Tycker det blev en helt godkänd månad ändå!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: