Inte lätt att vara Oscar

Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Just nu är det inte lätt att vara liten känner nog Oscar. Han har en tand som är på väg igenom och det ser ganska läskigt ut i munnen faktiskt. Den här tanden påverkar honom mycket mer än alla andra han fått.
 
Igår sov han mycket mer än vanligt, ville inte äta lunch (!), hade en bajskatastrof, somnade spontant i min famn kl 18 medan vi tittade i en bok. Han sov fridfullt i några timmar men vaknade senare och var helt otröstlig med 38,3 i feber. Det brukar alltid gå bra att lägga honom mellan oss i sängen. Då lugnar han sig och somnar om på en gång. Men inte igår, till slut gick jag upp med honom i famnen och gick omkring i huset. Då fick han lite annat att tänka på och blev lugn. Vi hamnade halvsittandes i soffan och där somnade han. Resten av natten var ganska lugn men då hade vi varit uppe i ca 2,5 timmar. Jag hoppas att tanden bryter igenom snart och att natten som kommer blir lugnare. Min lille plutt.
 
På bilden ser ni Oscar med min yogamatta. Det är en favorit just nu. Både att bita på och att brottas med :)

Postat av: Syster

Finaste Oscar! Ja, hoppas att det snart blir bättre för honom. Snart får jag iaf pussa på honom <3

Svar: Ja, det är inte lätt. Som tur är går det över hyfsat fort och så kommer en bättre period efter :)
Anna

2015-03-04 @ 23:01:06
Postat av: Susanna

Å stackarn! Isa har också haft ont vid tandsprickning. Vi har testat en bedövningskräm från apoteket som funkar väldigt bra för henne. Ett tips

Svar: Hej!Vi har också en kräm, men glömde bort att använda den nu senast. Ska plocka fram den till nästa gång. De små liven, det är inte lätt. Tur att man inte kommer ihåg hur ont det gör...
Kram
Anna

2015-03-07 @ 12:43:44

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: