Kinapuffkakor

 
 
Jag tycker att det är så kul att baka inför sommaren och semestern. Det är roligt att ha med hembakt att bjuda på till fika när vi reser hit och dit. Jag har tidigare som ni kanske läst bakat muffins till Oscar. Nu har det även blivit några kinapuffskakor som blev riktigt smarriga. Tror jag måste göra en till sats för vi gav bort några i present till vänner. Receptet har jag hittat hos Bakverk och fikastunder.
 
 
Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 

100 g rumsvarmt smör

1,5 dl brun farin strö

1 msk ljus sirap

1 ägg

2 tsk vaniljsocker

2 msk kakao

1 tsk bakpulver

2 dl mjöl

1 msk mjölk

1 pkt kinapuffar (185 g)

 

Vispa mjukt smör, farinsocker och sirap krämigt. Vispa ner ägget. Rör ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl. Rör ner mjölk och till sist kinapuffar så att allt blandar sig. Klicka ut små kakor över två plåtar med bakpapper (ca 15-18 st) Grädda varje plåt för sig i 225 gr i 6-8 min. Ta ut dem strax före att de bränns på toppen. Låt svalna helt.


Postat av: rememberthiis.blogg.se

Ser gott ut :D

Svar: De var väldigt mumsiga! Och enkla att göra om du är sugen :)
Anna

2015-07-11 @ 13:54:31
http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Så gott det ser ut, måste jag nog ta o prova o baka tillsammans med barnen. :)

Grattis förresten till vinsten hos mig, kram

Svar: Ja, det tycker jag är en bra idé! De är nog perfekta att baka med barnen. Enkla och goda :)

Men oj, har jag vunnit?! Vad glad jag blir! Semestern har kopplat bort mig från de sociala medierna nästan totalt så har helt missat vinsten. Tack!
Anna

2015-07-16 @ 09:13:49
http://myhappydays.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: