Oscars födelsedag - eftermiddagen

Här kommer då resten av bilderna från Oscars födelsedag. Närmare bestämt kalaset!
 
Kanske anar ni temat? Turkost. Tänk att min mamma råkade ha en turkos ljuslykta! Måste rota fram mina :)
 
 
Ballonger och pompoms fick dekorera vardagsrum och kök 
 
I år fanns ingen ork att göra tårtan själv så den beställde min mamma åt mig på Ica 
 
De turkosa drömmarna fixade jag själv! 
 
Fruktspetten blev både dekorativa och populära 
 
Perfekt med Lindtkulor i matchande färg, mumsiga! 
 
Sifferkakorna är också hemmagjorda och blev väldigt populära. Små och naggande goda :) 
 
Matchande servetter såklart 
 
Dags att blåsa ut ljusen 
 
Det var svårt så mamma fick hjälpa till 
 
Samtliga bilder Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Den här födelsedagen får Oscar två kalas. Eftersom vi firade jul i Partille så var det självklart att vi skulle ha kalas där. Men det blir ju också ett här hemma som vanligt. På lördag, när det faktiskt är ett nytt år. Köpetårta då också men hembakta kakor. Och många gäster blir det såklart ännu en gång :)

Postat av: JUNITEJ

Så mycket gott att äta!

Svar: Ja, jag gillar ju verkligen det där med fika och kalas så om jag kan och orkar försöker jag gå all in med både gott och dekorationer! :)
Anna

2016-01-05 @ 14:21:30
http://www.junitjejen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: