Baka pepparkakor med sonen

 
Såå mysigt men lite jobbigt för ryggen på grund av kass arbetsställning. Därför blev det bara två plåtar vanliga pepparkakor och sen rullade jag pepparnötter av resten av degen. Oscar verkade tycka att det var roligt i alla fall. Han började med att mest mumsa på degen till att trycka ut hjärtan och på slutet lyckades han till och med lyfta en pepparkaka på osthyveln utan hjälp
 
Båda bilder Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Det här gjorde vi alltså förra helgen och när jag berättade för en kollega i veckan så sa han att de kavlar degen direkt på ett bakplåtspapper i hans familj, trycker ut figurerna och sen rensar bort överflödig deg. På med pappret på plåten och skjuts in i ugnen. Jag tyckte att det lät så smart! Inga problem med peppisar som går sönder. Det får jag nog prova nästa år för i år blir det inga fler hembakade pepparkakor i det här huset!
 

Postat av: Harriet

Härliga bilder. Nästa år kanske vi kan baka här hos farmor. Det är en tradition att baka med barnbarnen.😘

Svar: Det kan vi absolut! Mamman kan dricka glögg under tiden :)
Anna

2015-12-06 @ 12:51:26
Postat av: Syster

Kul att baka ihop! Och vilket fint halsband Oscar har :)

Svar: Det fick han av ena fröken då han hittade det när de rensade i en låda :)
Anna

2015-12-09 @ 19:50:29

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: