Höstshopping till Oscar

 
De senaste veckorna har jag passat på att bunkra upp med lite nytt till Oscar. Han behöver en hel del nu när det är dags för inskolning på familjedaghemmet. Både Lindex och Kappahl har bra erbjudanden och jag har dessutom fått en del kuponger. Båda butikerna är väldigt bra på barnkläder tycker jag. Kappahls erbjudande är ta 3 betala för 2 på alla barnkläder så där blev det tre par nya jeans. Jag hittade sköna i mjukare material så förhoppningsvis är det lätt att leka i dem. Just byxor har börjat slitas mycket mer nu så dessa tre kommer definitivt gå åt. När det går hål på knäna och det inte går att laga mer tänkte jag sy om dem till shorts om han inte hinner växa ur dem.
 
 
Även på Lindex hittade jag mycket fint och nödvändiga klädesplagg. De har just nu erbjudandet om man handlar för 400 kr så får man 100 kr i rabatt. Bara på barnkläder.
 
Vi har fått en lista på vad för sorts kläder Oscar behöver ha varje säsong. Där var det bland annat halskrage, fleecebyxor (tröja har vi redan), tunna vantar och tunn mössa som vi behövde komplettera med inför höstsäsongen. Jag köpte också ytterligare en solhatt eftersom vädret ser ut att hålla i sig ett tag till och då är det skönt att ha en som kan få bo på dagis. Sen blev det lite annat fint också :)
 
Nu för tiden är det mycket roligare att handla barnkläder än till mig själv. Antagligen för att det är lättare att försvara. Oscar behöver ju faktiskt massa nytt ca 2 gånger om året eftersom han växer ur grejerna. Sen passar jag gärna på så länge jag får bestämma vad han ska ha på sig. Det kommer säkerligen komma en tid då han bara vill ha kläder med figurer från barnprogram och filmer på...


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: