Spritsa grädde

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
I fredags hade vi middagsgäster hemma hos oss och då passade jag såklart på att spritsa lite mer. Den här gången hade jag gjort en daimpannacotta. Så god! Och varför inte servera den med lite mer grädde? Grädde att spritsa ovanpå. Ser tjustigt ut och jag fick öva lite mer. Tyvärr fick jag inte superbra bilder men de får duga. Jag vispade grädden lite hårdare än jag brukar göra för att den skulle få fin spritsform.
 
Receptet på pannacottan hittade jag såklart hos Bakverk och fikastunder.
 
Daimpannacotta
3 dl grädde
2 st dubbeldaim
1,5 st gelatinblad
 
Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten i minst 5 min. Hacka daimen i rätt så små bitar. Koka upp grädden, tag av ifrån plattan och smält ner daimen. Rör även ner gelatinbladen. Häll upp i valfria formar eller glas. Väljer du muffinsformarna på bilden får du ut ca 7 st. Låt stelna i kyl i minst 4 h.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: