1 månad

Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Tiden går för fort! Igår blev Oscar redan en månad gammal. Tänk att den här underbara gosiga unge har funnits hos oss så länge. Nu väger han 4620 gram och är 56 cm lång. Han har alltså lagt på sig ca 800 gram på bara två veckor. Ett skönt kvitto på att amningen verkligen fungerar nu. Det har jag i och för sig misstänkt ett tag men att få veta svart på vitt är en liten lättnad.
 
Dagarna med Oscar varierar lite. Idag har varit en väldigt bra dag. För en gång skull kände jag mig ganska pigg och kunde ta mig upp redan innan kl 9.00. Kanske är det för att huset har varit fullt av min familj hela helgen vilket också betyder att lille killen i princip bara har varit hos mig då det varit dags för mat. Jag har inte heller behövt göra ett enda hushållsbestyr. Alla andra har hjälpts åt så bra och jag har nog fått vila lite extra. Happy mom :)
 
Andra dagar kan tröttheten verkligen ta över och då känns det som att jag inte gör något annat än ammar och får knappt tid att fixa mat ens. De dagarna är det extra skönt när Johan kommer hem från jobbet och kan avlasta lite så att jag kan göra något utan en bebis i famnen. För många dagar vill inte Oscar alls ligga själv även om jag är i närheten. Måste köpa en babysitter och se om han kan känna sig mer road i den. Eller så är det bara närheten han behöver lite extra vissa dagar.
 
Så idag har jag alltså hunnit tvätta två maskiner, tagit ner stjärnorna från fönstren och sorterat in diverse papper om förlossning, BB och Oscar i en pärm. Tänk vilken energi en helg med familjen kan uppbringa. Anledningen till att de kom på besök var för att jag precis har fyllt 30 år. Helgen har verkligen varit perfekt och så skönt att bara få umgås utan krav på en massa påhitt. Bilder från dessa dagar kommer framöver. Lyckliga dagar :)
 

Postat av: Karin

Grattis till plutten! Vår blir två månader imorgon. Tyckte också tiden gick såå snabbt i början. Nu känns det som han ALLTID varit hos oss.
Skönt att maningen fungerar bra för er med, känns tryggt att se att de går upp mkt i vikt. Vi ska på kontroll i övermorgon igen och det ska bli spännande att se då:)
Ha en fin dag!
Kram

Svar: Tack! Ja, ett liv utan vår lille Oscar känns helt osannolikt just nu. Tänk vad fort man vänjer sig :) Lycka till på kontrollen!
Kram :)
Anna

2014-01-28 @ 03:13:30
http://karinolofsson.se
Postat av: Renée

Vad härligt att amningen funkar. Känner igen det där med tröttheten, en bra natt så är man tillbaka :) testa att vira in lillkillen i en av dina tröjor, gärna som det har kommit bröstmjölk på, så kanske han vill ligga själv... puss!

Svar: Hej, vilket bra tips med tröjan! Det ska jag absolut testa istället för att slänga i tvätten på en gång. Just nu sitter han i Baby Björnen på min mage. Så länge han är nöjd där så får jag gjort lite mer i alla fall :)
Puss & kram!
Anna

2014-01-28 @ 03:26:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: