Veckomeny

Bilder lånade från Receptfavoriter, Emmas kök, Arla och By Jennie.
 
Jag och Johan har alltid varit väldigt dåliga på att planera vad vi ska äta till middag. Det slutar ofta med att det blir något snabbt och att någon av oss är lite smågrinig på grund av hunger. Men i måndags, då hände det. Jag planerade under dagen alla middagar fram till och med fredag och Johan handlade på vägen hem från jobbet. Så här blev resultatet:
 
Måndag - Pannbiff med brunsås och kokt potatis
Tisdag - Potatis och purjolöksoppa med ägghalvor
Onsdag - Laxburgare, ugnsrostade morötter, ris och en kall sås
Torsdag - Tomatpasta med bacon
Fredag - Tacos (oväntat va?)
 
Jag hoppas att vi nu fortsätter så här för det har varit så skönt att veta vad man ska laga varje kväll. Utan tårar och tandagnisslan. Och hittills har det på ett naturligt sätt blivit jag som lagat veckans middagar. Skönt att få göra något annat än att ta hand om bebis och Johan får sin kvalitetstid med vår son. Win win :)

Postat av: Harriet

Ser väldigt gott ut. Visst är det bra att planera så. Ska börja jag också. Kram

2014-02-06 @ 07:12:16
Postat av: Renée

DUktigt av dig att planera veckan, jag försöker göra det också, men periodvis är det såå tråkigt för man bara upprepar samma rätter om och om igen. Fick hem min första Linas matkasse i måndags, supersmidigt och så kul att testa lite nya rätter :)
Kram!

Svar: Ja, vi har testat Middagsfrid för ett tag sedan. Deras matkasse är också väldigt bra och precis som du säger så är det så kul för man får testa nytt utan att tänka själv. Kanske blir det någon sådan igen om planeringen tryter :) Kramis!
Anna

2014-02-06 @ 13:22:13

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: