7 veckor

Utrustning: iPhone 4
 
Idag fyller vår lille Oscar 7 veckor. Crazy bananas alltså. Lika söt som vanligt med cool tröja från sin farmor och snygga strumpor från sin mormor och morfar. 
 
Oscar är nog ungefär som bebisar är mest. Både glad, ledsen, nöjd och missnöjd. Han ler lite mer nu men ännu inte så medvetet. Han tittar en mer i ögonen och har en stadig blick. Han är en bebis med mycket liv och tittar sig runt omkring. Stark som attan och spjärnar gärna emot med benen när han är upprörd. Babysittern är oftast helt okej, åtminstone om mamma eller pappa är i närheten och gungar med foten. Ibland har han till och med somnat i den. Babygymmet håller vi precis på och upptäcker lite sakta, ingen jättehit än så länge men det kommer nog. Ögonen är mörkt blå för tillfället. Spännande att se vilken färg det blir i slutändan. Nappen används en hel del om dagarna men knappt något på natten. Mat vill han gärna ha varannan timme från tidigt på morgonen till ca kl 22 på kvällen. Sen har han börjat sova 4 timmar första omgången och 3 timmar andra omgången på natten. Han är som gosigast när han är nyäten och somnar på min mage och ger ifrån sig gulliga bebisljud :)

Postat av: Syster

Grattis till Oscar! När du fyller åtta veckor så får jag äran att pussa på dig :)

Svar: Jag tror Oscar tycker om när moster pussar på honom :)
Anna

2014-02-13 @ 17:19:02
Postat av: Anonym

Mys! Hoppas få se er snart så jag med får klämma på bebis! :)

2014-02-13 @ 21:30:06
Postat av: Johanna

Vet inte varför mitt namn inte kom med, men det var jag som skrev förra kommentaren:) /Johanna

Svar: Vi planerar att komma ner snart! Mitten av mars :)
Anna

2014-02-13 @ 21:31:21
Postat av: sannas rum

Guud så fin :)

Svar: Tack!Jag kikade in på din blogg. Jättefin och verkar handla om trevliga saker :)
Anna

2014-02-13 @ 21:35:12
http://sannasrum.se
Postat av: Eva

Vad roligt det är att läsa om fina Oscar!
Med samma födelsedag och allt så verkar pojkarna även följas åt i utvecklingen.
Skrattade när jag läste om att gunga babysittern med foten, exakt så går det till här hemma. Axel sitter även i den så pass länge att mamma får möjlighet att duscha och tvätta håret :-)
Kanske dags att plocka fram babygymet nu då :-)

/Eva och Axel

Svar: Ja, visst är det kul. Jag tycker det är lika kul att se vad du och Axel har för er på Instagram. Men visst är babysittern bra? Oscar har varit mycket gladare sedan vi köpte den. Han kan vara med mycket mer och vi blir mer mobila i hemmet känns det som :) Skönt att det funkar för dig med duschen. Har inte testat det än, men bra tips. Kram!
Anna

2014-02-14 @ 04:55:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: