Playdates och pappig

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Den här bilden visar det jag saknar mest med att inte vara mammaledig längre. Alla mysiga playdates. Den här bilden är från i höstas då vi alla i föräldragruppen blev hembjudna till Therese. Många barn, massa leksaker och en faslig energi. Det är så underbart att se de små leka :)
 
Just nu verkar Oscar vara väldigt pappig. När jag kom hem från jobbet igår satt vi alla en stund på vardagsrumsgolvet och lekte. Men så fort som Johan gick ut i köket för att börja med middagen så kröp Oscar efter. Jag minns inte hur många gånger jag fick hämta honom och försöka övertyga honom om att mamma också är rolig. Senare vid nattningen blev han arg för att jag försökte natta honom i hans säng som jag hade lyckats med några dagar innan. Sen vägrade han bli tröstad trots att vi gick in till vår säng, tills pappa kom. Då blev han lugn nästan på en gång och somnade snabbt i vår säng.
 
Alltså jag tar inte så illa upp, det är naturligt att det blir så här. Det som är mest frustrerande är att jag ska försöka avlösa Johan när jag kommer hem men det är lättare sagt än gjort just nu...

Postat av: mamma

Ja, det är inte lätt när barn bestämt sig. Men det är ju ofta perioder som går över<3

Svar: Ja, precis. Sen när jag är hemma igen kommer det kanske bli tvärtom :)
Anna

2014-12-02 @ 22:49:47

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: