Utflykt på Åland

Utrustning: iPhone 5s

Igår hade vi en trevlig utflyktsdag här på Åland. Vi började med att stanna till på nyöppnade Smakbyn. Jättefint och fräscht!

Utrustning: iPhone 5s

Förutom restaurang så hade de en trevlig hörna där de sålde lite allt möjligt som har med mat, Åland och hantverk att göra. Oscar fick en ny fin dregglis av Gammo och Goffa. Hit vill jag nog åka nästa år också och kanske köpa något till mig själv eller hemmet.

Utrustning: iPhone 5s

Vi promenerade vidare till Jan Karlsgården och fikade. Jag tog en mumsig toscakaka med äpple i och var visst lite barnslig för att jag ville ha grädde till :)

Utrustning: iPhone 5s

Efter en tur i Mariehamn och stor besvikelse att Jussi keramik inte hade öppet (har de stängt på måndagar tro?) så fortsatte vi till Stallhagen bryggeri. Vi skulle bara äta middag men ett annat gäng var där på ölprovning.

Utrustning: iPhone 5s

Jag och Johan åt en jättegod pulled pork. Faktiskt den bästa jag har ätit. Och de andra åt aborre. Det fanns bara de två rätterna att välja på men de hade desto högre klass. Kul!

Utrustning: iPhone 5s

Till efterrätt åt vi deras version av änglamat. Sen for vi hem till torpet, nattade Oscar och såg på Leifs restaurang.

Ikväll får jag och Johan lyxen att åka iväg på middag bara vi två :)

Imorgon åker vi hem till Stockholm igen.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: