Oscar 7 månader

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
För en vecka sedan blev Oscar 7 månader. Nu så här i semestertider så har jag inte riktigt hunnit med att skriva en uppdatering om honom förrän nu eftersom vi har varit på resande fot.
 
 Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Vi försöker ge Oscar lite allt möjligt att smaka på förutom den dagliga gröten och puréen. Här på bilden smaskas det på en gul paprika. Också tomat-, melon- och gurkbitar är gott i munnen. Inte heller bröd, jordgubbar och hallon är så dumt. Egentligen hade jag velat lägga till att han ska äta lunch varje dag men nu när det är så varmt så har jag hellre ammat lite mer för att han ska få i sig ordentligt med vätska. Vatten är Oscar nämligen inte jättebra på att dricka än. Lite går ner men det mesta spottas ut.
 
 Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Vår son kan nu också sitta helt själv. Visst, han ramlar omkull lite nu och då men det är mest om han försöker sträcka sig efter någon leksak som ligger lite för långt bort. Eftersom han kan sitta så får han nu också sitta i badbaljan då det är dags för ett bad. Det tycker han är jätteroligt. Det plaskas och stänks ordentligt! Allra roligast är såklart om han har något med sig i vattnet att leka med. Till exempel en bitring eller badanka.
 
Apropå bitring så biter och gnager han på det mest nu. Det har nämligen kommit två söta små tänder i underkäken. Vassa som attan!
 
Ytterligare några nya ljud kommer från Oscars mun. Vaavaavaa och daadaadaa. Johan tycker också att han har hört paapaapaa ;)
 
Vi har installerat en ny bilbarnstol till Oscar. Den kommer han antagligen kunna ha till 4-5 års ålder. Funkar fint än så länge men vi ska köpa till en nackkudde så att han inte hänger för mycket med huvudet. Nu har Oscar 68-74 i klädstorlek. Vi kan fortfarande använda en del grejer som är 62, men inte mycket längre till.
 
Tyvärr har jag ingen uppdatering i vikt och längd den här gången. Vi bokade aldrig in någon 7-månaderskoll eftersom det är semestertider. Men vid 8 månader får vi nya siffror.
 
Det har kommit flera spontana skratt. Såå härligt att höra. Hjärtat smälter varje gång. Det har också varit premiär för bad i sjö, använda flytväst, åka motorbåt och borsta tänderna. Ett tält/vindskydd har vi köpt också för att kunna få skugga överallt. Bra investering måste jag säga. Vi har använt det flitigt.

Postat av: Anonym

Han är för härlig, lilla skrutt <3

2014-08-04 @ 19:59:12
Postat av: mamma

Det trillade bort när jag skrev, men det var jag :)

Svar: Aha, ja jag undrade just vem det var :)
Anna

2014-08-04 @ 23:57:00

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: