Bakprojektet

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska få till det och hinna men jag har bestämt mig för att ha ett litet projekt nu på hösten. Jag ska förbättra mina kunskaper inom spritsning och baka tårtor.
 
Jag gjorde ett första försök i söndags. Egentligen hade jag tänkt baka kladdkakemuffins och spritsa dem fint men när jag inte hann det så plockade jag fram mammas goda äppelkaka ur frysen och spritsade en liten ros vid sidan om istället. Bra kompromiss va? Behöver dock öva på att göra ett fint avslut men här hos Heavenly cuppcake hittade jag instruktionsfilmen om hur man spritsar en ros. Känner mig ändå ganska nöjd för att vara första gången.
 
Det goda receptet på den vita chokladfrostingen hittade jag på min nya favoritblogg Bakverk och fikastunder
 
Vit chokladfrosting
200 g vit choklad
150 g färskost
0,5 dl florsocker
 
Smält chokladen och låt den svalna. Vispa florsocker och färskost. Vispa i den avsvalnade chokladen. Frostingen räcker till ca 8 st vanliga muffins. Det beror såklart på hur mycket man tar. Det går åt mer om man spritsar än om man brer på den.
 

Postat av: Harriet

Så fint.

2014-08-27 @ 17:43:40

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: