Dagar på västkusten

Utrustning: iPhone 4
 
Nu har vi varit ett gäng dagar här på västkusten. Partille och Göteborg. Maken åkte hem i söndags, jag och Oscar åker hem på fredag. Sedan han åkte hem har vi hunnit med lite allt möjligt. Igår måndag lunchade jag och sonen med två tjejkompisar inne i city. Det blev en god sallad på Evas Paley. Sedan lite kul shopping på TGR, fina strumpor till Oscar från Kappahl och en solkräm med tanke på att solen är så stark just nu och det är svårt att skydda det lilla ansiktet i vagnen.
 
En väldigt trevlig dag där Oscar skötte sig utmärkt och var på gott humör trots att han fick komma upp från vagnen efter sömn utan att äta. Han sov hela bussresan hem igen och fick mat först då. Duktig pojke!
 
 Utrustning: iPhone 4
 
Idag åkte vi på utflykt. Jag, Oscar, min mamma och min dagmamma från förr. Vi började i Kungälv där vi besökte Tårtdecor. Tyvärr glömde jag ta bilder där men det var väldigt trevligt med massa fint. Jag köpte färg i pulverform att använda till macarons, strössel, en ask till mina tyllar, engångspåsar att spritsa med och små formar. Ska lägga upp lite bilder.
 
Sedan fortsatte vi till Alingsås för att fika på Nygrens café. Ett jättemysigt fik som hade allt. Härlig atmosfär, goda bakverk, fin toalett, man fick ta in barnvagnen och handikappanpassat. Jag tog en chailatte och en chokladkaka med päron och mint. Gott! Vi fortsatte in till Balders hage. Verkligen en butik i min smak! Hur många rum som helst med många fina inredningsdetaljer. Jag köpte en löpare till köksbordet och en grön ask som jag tänkte ha i Oscars rum. Snygga askar tycker jag om. Skönt att gömma undan smågrejer så att rummet får ett mer harmoniskt intryck.
 
Behöver jag säga att Oscar skötte sig utmärkt också idag? Jag är tacksam så länge det funkar så här bra. Man vet aldrig när det ändrar sig. Kan man säga att man är stolt över sin son när han är så här liten? Jag är det i alla fall. Han är så duktig på många vis. Börjar bli riktigt stark och stadig i nacken också. Och lugn och fin när vi badar honom. Jag och mamma badade honom idag i deras badkar. Gick finfint!
 
Imorgon väntar vi besök av kompis Lina som tar med sig lunch. Vi har många härliga dagar nu, dock saknar vi pappa Johan. Men tacksamheten svämmar över :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: