Skötbordet

Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Idag har vi köpt skötbord! Jätteskönt att det är fixat. En av de större grejerna att bocka av på listan. Hyllan ni ser på bilderna heter Hensvik och kommer från Ikeas sortiment. Sen när det närmar sig monterar vi bara på själva hyllan som blir skötbordet. En madrass behöver vi och några korgar att ställa på de undre hyllorna som sedan fylls med blöjor och annat.
 
Vi köpte skötbordet av en familj på Blocket för halva priset av vad det kostar i butik. Det finns några små skavanker här och där men det gör inte så mycket. Känner mig riktigt stolt över oss att vi är så ekonomiska (och miljövänliga!). Barnvagn och skötbord från Blocket och mer än halva bebisens nuvarande garderob inhandlades på Lindex rea.
 
Den söta draken på hyllan köpte vi av en underbar kvinna i Lissabon som har en liten liten butik och ateljé där hon hela dagarna gör gosedjur. Man märkte verkligen att hon brinner för vad hon gör och ger dem alla namn och små historier. Välkommen till familjen, Dracoñio!
 
Kolla in hennes hemsida här: www.eraumavezumsonho.com
 

Postat av: Alexandra Eriksson / Fotografering & Webbdesign

Jättefin verkligen!

Svar: Eller hur? Vi är så nöjda :)
Anna

2013-10-14 @ 09:19:12
http://alexandraeriksson.com/blogg
Postat av: Harriet

Ser verkligen gulligt ut. Bra med återvinning. Kram

Svar: Lite trångt i det pyttelilla rummet men det ordnar sig på sikt :)
Anna

2013-10-14 @ 18:13:36
Postat av: Syster

Så fint och bra ni fått till det! Ser att ni möblerat om också :)

Svar: Japp, det krävdes en liten ommöblering för att få till det ultimata. Det blir ännu bättre sen när det rummet inte får agera gästrum längre :)
Anna

2013-10-14 @ 19:47:46
Postat av: Sylvia

Jag tror jag måste komma och gå kurs hos dig i hur man fyndar bäst på blocket!! Jättebra gjort att hitta så mycket där. Hoppas också på att kunna köpa en hel del grejer där, men det får vänta tills efter vi flyttat.

Svar: Ibland får man ha lite tur också tror jag. Speciellt om man letar efter kläder. Jackan som jag fyndade var nog verkligen nästan bara tur att jag råkade hitta. Annars tycker jag att möbler är ganska lätt att hitta bra fynd. Det bästa är att ha bevakningar i blocket-appen. Då får man mail varje gång det kommit upp något nytt. Det är så jag har hittat både barnvagn och skötbord. Ja, det är nog klokt att vänta tills ni har flyttat. Man har tillräckligt med grejer ändå :)
Anna

2013-10-15 @ 14:13:34
http://acancersmind.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: