Kanelbullens dag

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Idag är det kanelbullens dag! Jag tycker att en riktigt god kanelbulle slår mycket i smakväg. Men då måste det vara mycket klet och den ska vara mjuk och saftig. Vi tjuvstartade och åt varsin kanelbulle redan igår kväll. Min man som hade inhandlandet av mat på sin lott tog ett väldig trevligt initiativ och köpte bullar fast det inte stod på listan. Han är bra han. Det passade fint eftersom min lillasyster anlände till oss igår kväll. Det måste man fira!
 
Jag tror nog att det kan bli en och annan kanelbulle idag också. På den riktiga dagen. Kanske till fredagsfikat åtminstone :)
 
För övrigt tycker jag att det är väldigt skönt med fredag. Ser fram emot en mysig helg med man och syster. Ikväll tar vi det lugnt och lagar indiskt. David Batras recept på oheliga köttbullar. Imorgon blir det mässdag för hela slanten. Det är Chokladfestivalen, Hem- & villamässan och Underbara barn på en och samma gång. Pust, man kommer vara trött på kvällen. På söndag får vi se vad vi gör men jag vet att det är höstmarknad på Zetas så kanske att vi tar en tur dit om det inte regnar.
 
Trevlig helg på er!

Postat av: mamma

Det låter som en mycket trevlig helg :)

Svar: Det var det verkligen också :)
Anna

2013-10-05 @ 18:18:10

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: