Gråa dagen

 
Idag är en sån där dag som bara känns grå på alla sätt. Kan inte sätta fingret på varför egentligen. Kanske har det med sömnbrist att göra. För det blir ju knepigare och knepigare att sova bra. Att ligga på rygg (som jag egentligen aldrig har gillat) funkar inte så bra längre. Tror att bebisen trycker mot lungorna eller något för andningen blir mycket mer ansträngd. Men men, det gör ju inte så mycket. Bebis får gärna göra det mot mig. Måste ändå säga att den lille rackarn har varit väldigt snäll mot mig genom hela graviditeten. Än så länge.
 
Ikväll möter vi i alla fall ett par vänner för middag på La Vecchia Signora här på söder. Det ska bli väldans trevligt! Sen längtar jag till allt vad julbestyr heter också. Fokusera på det roliga är alltid bäst. Väldigt sötsugen är jag också, skulle vilja ha en chokladkola som det ligger ett gäng av i kylen hemma. Tror det får bli en dessert ikväll :)
 

Postat av: Eva

Använd en extra kudde så att du kommer upp lite. Det tycker jag hjälper både när jag sover på rygg och på sidan.
Vet inte om du har fått "gravidtnästäppa" ännu, men då underlättar kudden också. Plus koksalt i nässprayform, förvånansvärt bra. :-)

Svar: Tack för tipset! Gravidnästäppa känns det som att jag har haft lite från och till hela tiden faktiskt. Men jag ska testa med en extra kudde och ha koksaltet i åtanke om täppan blir för jobbig :)
Anna

2013-11-07 @ 19:00:24

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: