Årets första fika hos oss

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Idag bjöd vi in till årets första fika hemma hos oss. I huvudsak var det de från släkten vi inte hade hunnit träffa kring jul som fick komma och såklart några vi hunnit träffa också :)
 
Så igår tog jag på mig bagarmössan och knådade deg hela dagen. För första gången sen jag flyttade hemifrån bakade jag bullar. Kardemummabullar. Utmärkt resultat! Jag blev väldigt nöjd med tanke på att jag inte har en fancy maskin som arbetar åt mig, så degrokarna till elvispen fick istället göra sitt. Och på kvällen gjorde jag bärrutor. Mycket enkelt och gott. Recept kommer!
 
Resten kom fram från frysen. Sånt som blivit över från andra fikastunder. Jag gillar att frysa in grejer. En väldigt trevlig stund hade vi och nu när mannen är på bio passar jag på att bara ta det lugnt. Imorgon börjar en ny vecka, då blir det jakt på symaskin och handla mat. Ser fram emot att ta tag i rutinerna ordentligt nu.

Postat av: Syster

Ååå sicken fika ni bjöd på! Då kanske det finns något gott i er frys när jag kommer och hälsar på?! :)

Svar: Det finns det nog garanterat! Ska spara lite till dig :D
Anna

2013-01-06 @ 20:54:05
Postat av: mamma

Ja, det ser verkligen smaskigt ut! Avundsjuk:)

2013-01-07 @ 18:47:34
Postat av: Harriet

Det var väldigt gott och bullarna så supergoda.

Svar: Tack, kul att höra :)
Anna

2013-01-07 @ 19:56:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: