Leila rules

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Om jag inte har sagt det innan så måste jag säga att Leila Lindholm är fantastisk! Det är säkert många som håller med mig. I helgen då vi var nere hos min familj i Göteborgstrakterna så fick jag lite födelsedagspresenter. Bland annat ett jättefint strykbrädesöverdrag som jag hade önskat mig. Det kom från Leilas general store och heter British rose. I paketet så hade de också skickat med ett recept på franska muffinsmaränger. Vilken trevlig gest! Det i sin tur kunde inte kommit lägligare med tanke på att jag har en hel matlåda full med äggvitor i kylen efter all chokladmousse som jag gjorde inför min födelsedag.
 
Igår innan jag och maken styrde bilen hem så hängde vi i soffan med mina föräldrar och då kom världens trevligaste avsnitt av Leila bakar på TV:n (från 2012, avsnitt 4). Hon gjorde keylimepaj, bountymuffins och kolabananpaj. Speciellt muffinsen blev jag sugen på att göra. Kanske till Johans födelsedag...
 
Måste kika lite mer i hennes kokböcker, jag har tre :)

Postat av: mamma

Marängswiss är ju gott :)

Svar: Verkligen! :)
Anna

2013-02-04 @ 16:49:09
Postat av: Harriet

Du vet väl att man kan köpa bara äggulor eller vitor på dunk. Väldigt bra om man bara ska ha det ena. Jag köper ofta äggvitor och har som extra protein i tex omelett eller i smoothie. Kram

Svar: Aha, jo men det visste jag faktiskt nu när du säger det men har aldrig riktigt tänkt på det. Och hur vet man hur mycket man ska ha? De flesta recept anger ju antal vitor eller gulor.. :)
Anna

2013-02-04 @ 17:25:56
Postat av: Harriet

Det står på dunken, 1 dl är 3 vitor. Äggulor har jag aldrig köpt men det står nog på den också. Äggvitedunken håller 3-4 veckor efter öppnandet.

Svar: Jag kom på att det nog måste vara så och idag när jag skulle göra mina maränger så fick jag googla fram hur jag skulle räkna ut hur mycket som var vad :)
Anna

2013-02-07 @ 16:24:38

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: