Skördetid

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Nu har skördetiden kommit till vår trädgård. De första äpplena och plommonen är mogna. Jag tycker att det är en så härlig känsla att få gå ut och plocka vad man vill ha för dagen. Som igår, då gjorde jag spontant en äppelpaj bara för att det fortfarande är semester och för att jag kan. En vanlig smulpaj men med det lilla experimentet att strö grovt hackad vit choklad över äpplena (ej med på bilden). Det blev gott och passade utmärkt ihop. Idag eller imorgon ska jag göra äppelkräm av det som blev över. För frukost kan jag äta alla måltider hela dagen om jag skulle tillåta mig :)
 

Postat av: mamma

Så fint du la äppelakivorna. Ja, det är härligt att bara gå ut och hämta vad man vill ha :)

Svar: Tack tack, ja jag fick inspiration igår och ville göra det vackert :)
Anna

2013-08-06 @ 18:28:50
Postat av: Kamomilla

Det är nog skördandet som är så härligt med sensommaren! Idag åt vi egna rödbetor med smör och flingsalt...mums

Svar: Jag håller med, det är en riktigt härlig tid just nu med allt vad plock från trädgård och den annalkande hösten innebär :)
Anna

2013-08-06 @ 20:51:19
Postat av: Harriet

Ser mumsigt ut. Jag plockade svarta vinbär hos mor och far och kokade sylt. Känns nyttigt med vinbär.

Svar: Ja, vinbär är nyttigt. Någon gång efter dränering osv så ska jag plantera mig lite vinbärsbuskar också. Barndomsminnen :)
Anna

2013-08-07 @ 06:53:00
Postat av: A G N E S ▲ - Dreaming of traveling around the world

Ser otoligt gott ut, och fräscht! シ
Var hur länge som helst jag bakade paj... Måste bara göra det!

Svar: Ja eller hur, det är ju ändå pajernas högtid nu på sommaren :)
Anna

2013-08-07 @ 13:20:15
http://www.agnesrodin.webblogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: