Fois gras

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
I fredags när mamma och pappa anlände så bjöd vi dem på gåslever till förrätt. De hade tidigare köpt den till oss när de var i Barcelona och nu fick vi tillfälle att smaka. Riktigt riktigt gott. Den försvann fort ner i våra magar tillsammans med tunt knäckebröd, hallonsylt, krikonchutney och Amaronevin. Sylten och chutneyn hade vi med oss hem från England. Visste ni förresten att krikon är en underart till plommon? De är mindre till storleken och har mörkblå färg. På engelska heter det damson.
 
Jag hade köpt två mjukostar i reserv om det skulle vara så att vi inte tyckte om gåslevern. De behövdes inte. Mer gåslever åt folket! :)

Postat av: Anna . P

Nja... vet inte riktigt om jag håller med ;-)
Fick det som förrätt på ett bröllop en gång, men sån tur va så satt brudens bror bredvid mig som äääääälskar gåslever, så han blev lite extra glad! Ingen gåslever som gick till spillo där inte. :-)Å jag vill bara påpeka att jag faktiskt smakade, d va inte så att jag avvisade den på direkten!

Svar: Nej men det är nog en sån sak som många gillar och många inte gillar. Tycker du om leverpastej? Tyckte det var väldigt likt det fast lite annan smak. Mycket duktigt att du smakade också. Det brukar jag med försöka göra på allt jag inte gillar :)
Anna

2012-10-03 @ 17:53:14
Postat av: Anna . P

Nope, inget fan av leverpastej heller...
Tycker man ska smaka på allt, d e först efter man gjort d som man kan säga ifall man tyckte om det eller inte, inte bara att man tror att man inte gillar det!

Så synd att du inte e här idag & kan smaka på bullarna...

Svar: Helt rätt, men då är det nog rätt naturligt att du inte gillar gåslever heller eftersom det är så likt vanlig leverpastej. Ja, får smaka på kanelbullarna någon annan gång. Om de inte tar slut.. :)
Anna

2012-10-04 @ 16:45:53
Postat av: Sara

Leverpastej <3

;)

Postat av: Sara

Men Fois Gras kan også gå an :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: