En favorit: Platt persika

 
Fotograf: Anna Guste
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Platt persika är verkligen en favoritfrukt nu på sommaren. Den är söt och saftig. Jag smakade den första gången för två år sedan när jag jobbade på NK saluhall och här om dagen passade jag på att köpa lite frukt på torget när jag kom hem från jobbet. Hallon, blåbär, bananer och platta persikor fick följa med mig. Varför min söte man inte tycker om vare sig nektariner, aprikoser eller persikor är för mig en gåta :)

Postat av: Harriet

Har aldrig hört talas om platt persika. Ska leta efter det. Min son har lite konstig smak ibland och då är persika inte den värsta. :)

Svar: Haha, ja men bra smak när det gäller fru ;) Kolla på Ica Maxi de har säkert platt persika. Det finns platta nektariner också :)
Anna

2012-07-12 @ 19:49:32

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: