Räkfrossa

 
Fotograf: Anna Guste
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Igår skalade jag och åt räkor till middag för första gången. Jag har aldrig varit så förtjust i skaldjur men de senaste åren har det växt på mig och nu har jag alltså kommit så långt att jag skalar dem själv. Hurra för mig! Sen gjorde jag varsin smarrig äppelpaj som vi avslutade kvällen med. Lätt och otroligt gott och bra om man ändå vill bli av med lite äpplen. Portionsformar är faktiskt väldigt bra när man bara är två i familjen som ska äta. Då slipper man alla rester dagen efter som man ändå inte borde äta :)
 
Nu sticker vi in till stan på konsert. Kent!

Postat av: Anna . P

Mums, färska räkor är ju något av det godaste som finns!!! :-)

Svar: Haha, där är jag inte riktigt än men nu kan jag iaf njuta av dem :)
Anna

2012-08-19 @ 17:15:23
Postat av: mamma

Du är tokig, men äppelpaj är mums :)

Svar: Ja det är det och faktiskt jättebra med portionsformar. Annars hade jag inte gjort någon paj.
Anna

2012-08-19 @ 22:04:21
Postat av: Syster

Ååå ser så gott ut! :)

Svar: Ja, man får lyxa till det ibland. Bra också när man inte orkar laga någon mat :)
Anna

2012-08-20 @ 10:22:58
Postat av: Harriet

Bra Anna att du börjat med räkor. Jag älskar verkligen det tex en riktigt stor god räksmörgås och ett glas vitt. :)

Svar: Vi åt räkorna på lite baguette med hummus, avokado och limeaioli att variera med. Det var gott, men det här med majonäs och rom har jag inte förstått än ;)
Anna

2012-08-20 @ 20:06:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: