Amaroneprovning


Amaroneprovning
Amaroneprovning

Fotograf: Anna Nilsson
Utrustning: Iphone 4

Tyvärr blev det bara dåliga bilder från Amaroneprovningen i söndags. Men trevligt var det! Fyra viner fick vi smaka på nere i ett källarvalv i Gamla stan. Det här var faktiskt Johans julklapp förra året från mig och nu fick vi äntligen tummen ur att gå. Amarone kommer från området Valpolicella i Italien. Men det är inte druvan som heter så. Amarone är själva tillverkningsprocessen. Den är annorlunda än när man framställer annat vin. Amarone är smaskigt. Flaska #4 blev min favorit :)

Vad han får i julklapp det här året är inte alls lika lätt...


Postat av: Johan

Jag önskar mig en flaska nr3 och en nr4 :)

2011-12-13 @ 12:10:13
Postat av: MS

Det så spennende ut : ) Så fin blogg du hadde !

Postat av: Beatrix

åh åh åh amaroneviner är ju så himla goda!

(vet inte riktigt hur man hamnar på framsidan förresten, det bara blev så en gång och sen har det blivit så några gånger till efter det. lite roligt iaf!)

2011-12-14 @ 23:15:47
http://beatrixmix.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: