Tillbaka i Göteborg


Gårdagen blev en härlig dag. Fantastiskt väder, en första sommardag kan man säga. Dagen började med bästa fikat i solen hos svärmor och fortsatte sedan med middagsbjudning hemma hos oss. Syster med sambo kom förbi. Vi bjöd på den godaste förrätt jag smakat. Brieost, valnötter och hjortronsylt inbakat i smördeg. Ljuvligt för smaklökarna. Efter det följde en pastasallad och till sist kladdkaka med apelsintryffel. Under kvällen spelade vi även Johans favoritspel, Sthlm Maffia. Det var faktiskt riktigt roligt, kan starkt rekommenderas och vi kommer definitivt spela det igen. Med karaktärer som "Sture-Jimpa", "La Corbata" och "Sprängarn" är det svårt att misslyckas :)

Härlig kväll med god mat, spel och fint sällskap.
Idag var vi på trevligt fika hos vänner innan det var dags att fara till Centralstation och ta tåget hem. Så efter den här fina helgen är jag nu åter i Göteborg. Men snart blir det permanent flytt till Stockholm. Många känslor blandas inför det.


Postat av: Sofie

Som tur är kom min andra kund och gav mig en hel massa beröm, så nu känns dagen roligare igen! Förrätten låter helt fantastisk! Kan du lägga ut receptet?

2010-05-17 @ 13:54:57
http://sofiesilwer.blogg.se/
Postat av: Sofie Silwer

Vet du vart man kan köpa spelet Sthlm Maffia? Verkar lite roligt...

2010-05-22 @ 10:03:22
http://sofiesilwer.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: