Promenad i vårsolen


Känner mig såå duktig. Efter en lång dags jobb tog jag & Cissi en promenad i Skatås nu på eftermiddagen. Vi gick en hel mil. Det var underbart väder med sol, ganska varmt och ingen vind. Perfekt. Synd att vi inte är med i stegtävlingen på Ica där vi jobbar. I så fall hade det gått bra för oss idag. Apropå det så ska jag nog ta och skaffa mig en stegräknare. Det kommer peppa mig att röra på mig mer :)

Vi såg lite kul saker under vägen också. Först ett jättesött ställe med små troll där barn kan lämna sina nappar. Sen på slutet så upptäckte jag en orm på vägen. Jag gjorde visst ett hoppsa-steg och jag vet att jag tänkte: "Hjälp! en jättemask som rör sig jättefort!". Haha, men det var bara en liten liten orm.

Jag har ganska ont i fötter och ben nu, så kvällsmat i soffan framför TVn blir en perfekt avslutning på den här kvällen.

Kvällsmat:
- En kopp påskte med violhonung
- Hembakt dinkelfralla med keso och salami
- Ett glas nyponsoppa


Hembakt dinkelbröd.
Hembakta frallor.

Napp-troll
Söta napp-troll, det var hur många som helst :)

Orm
En oväntad mini-orm på vägen.


Postat av: Marie

Gott det lät/såg ut. =)

Det är så härligt att promenera på kvällen. Man får så mycket energi och man sover gott.



Jag ska måla lite mer imorgon, har haft fullt upp idag.



Kram

2010-04-29 @ 21:24:58
http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Mästerfotografen i walkingshoes

Vi var grymma idag! :) Tack för sällskapet oxå, vi får ta ett varv snart igen. (Med färre backar:)

2010-04-29 @ 22:21:31
Postat av: Lina

Åh, de trollen är fantastiskt fina. De finns på ett ställe till, längs med milen strax innan Västra Långvattnet inne i skogen. Det var en man som misste sitt barn och då började göra dessa troll till minne av barnet och sedan har det bara eskalerat (vad jag har hört iallafall, kan säkert finnas flera varianter av detta) och sedan har barn börjat lämna sin nappar. På vintern är det extra fint med gravljus och luciaglitter vid trollen...

Trevlig blogg!

2010-04-30 @ 21:14:32
http://marmin.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: